2012-06-13

Ko reikia, kad būtum laimingas?

Ko reikia kiekvienam žmogui? Nuo senų senovės visuomenė tikina, jog duonos ir žaidimų užtenka žmogaus poreikiams patenkinti. Ar tikrai to užtenka? A. Drilinga rašo:

"Ko žmogui reikia, kad jis apsidžiaugtų?
Reikia labai nedaug...
Reikia saulės šviesos, kai lyja,
Reikia lietaus, kai būna kaitra,
Reikia vienatvės, kai triukšmas aplinkui.
Reikia minios, kai vienatvė slegia pečius.
Reikia labai nedaug...
Reikia dainos, kai tyla kambary spengia,
Kai skamba daina - reikia tylos, ak, kaip kartais reikia tylos.
Reikia draugo, kai priešai pakelia kumštį,
Reikia priešų, kad geriau įvertintum draugą.
Reikia labai nedaug. "

Trumpai tariant, žmogui reikia to, ko jis neturi. Ir tada kyla dar vienas klausimas, o ką reiškia turėti?
Kapitalizmas į aukštumas iškėlė turėjimo ideologiją, priversdamas žmogų tarnauti daiktams. Netgi mūsų socialinis statusas yra apibrėžiamas turimų daiktų kiekiu: 3 pieštukai, 2 lovos, 1namas, 600 facebook draugų...  Ir kas iš to? Stabilumas, garantijos, pripažinimas ... Ir kas iš to?
Ar jau girdžiu tyliai galvoje skambantį žodį - laimė?  Pabandykime laimę įvardinti konkrečiu kiekybiniu matu. Pavyzdžiui, aš esu laiminga, nes turiu devynias lėkštes ir septynis puodelius arba aš esu laiminga (s), nes turiu vaikiną ar merginą. Ir kas iš to?
Man užtenka trijų puodelių tam, kad pavaišinčiau pas mane netikėtai užsukusius draugus. Juk ne puodeliai sukuria laimę, o tie 2 draugai, kurių galbūt net nėra Facebooke, kurie sugaišo valandą savo brangaus gyvenimo laiko, kad pamatytų tave ir pakalbėtų apie saulės įtaką žmonių gerumui. Juk reikia tiek nedaug...   šypsenos, dėmesio, gerumo ir nuoširdumo.  Deja,  to nenusipirksi už jokius pinigus ir neįkainosi kiekybiniais rodikliais. Juk reikia tiek nedaug...

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą